loading...
گروه خدمات مشاوره تحصیلی خارج از کشور Study Group
Study Group بازدید : 3400 سه شنبه 12 مرداد 1395 نظرات (0)

در این مطلب قصد داریم تا رشته های مهندسی در کشور روسیه را به شما معرفی کنیم و آنها را با کشور های دیگر مقایسه کنیم برای اطلاعات بیشتر با بلاروس گروپ در تماس باشید

 

روسیه کشوری زیبا و پهناور و پیشرفته و قدرتمند در همۀ زمینه ها مخصوصآ در زمینه های علمی میباشد که بخاطر این توانمندیها در لیست انگشت شمار ابرقدرتهای جهان قرار گرفته، شاید تا کنون به فکر شما نرسیده باشد که شاید روسیه هم برای تحصیل و زندگی مناسب باشد ،زیرا متاسفانه وکلای مهاجرت اطلاعاتی در این زمینه نداشته اند و یا اطلاعاتشان ناقص و اشتباه بوده و بدین ترتیب نمی توانستند در مورد این کشور مشاورۀ درستی به شما بدهند و یا وجود موقعیتها و گزینه های خوب را در این کشور نادیده گرفته اند.

 

کشور روسیه دارای بالغ بر ۱۶۰ دانشگاه و مراکز آموزش عالی دارد که سالانه پذیرای هزاران دانشجو از سراسر دنیا هستند و بخاطر اعتبار بالا در سطح جهانی میتوانند بعد از فارق التحصیلی از این دانشگاهها وارد بازار کار گسترده جهانی شوند. بدین ترتیب عزیزان میتوانند با کمک موسسۀ حقوقی ملک پور با صرف هزینه و وقت کمتر از دانشگاههای هم رده در کشورهای دیگر به نتیجه دلخواه خود برسند.

 

تحصیل در رشته های مهندسی در روسیه

عزیزانی که علاقمند به تحصیل در رشته های مهندسی بوده اند ولی بدلیل شرایط  سخت پذیرش دانشگاههای خوب و معتبر و کنکور و شرط معدل و سهمیه های مختلف و شهریه های بالای دانشگاه آزاد و اعتبار نسبتآ پایینتره مدرک دانشگاه آزاد و مشکلاتی از این قبیل موفق به تحصیل در رشته های مهندسی نشده اند و یا در مقطع لیسانس مانده اند و موفق به ورود به دوره فوق لیسانس و یا دکترا نشده اند ،و حتی تحصیل در رشته های مهندسی در کشورهای دیگر هم با مشکلاتی همچون هزینه های خیلی بالا و نیاز به قدرت مالی بالا و شرط معدل و شرط سن و مدرک زبان با نمرۀ بالا و … مواجه است و بعضآ به این خواستۀ خود نرسیده اند، کرده است.

 

تحصیل در رشته های مهندسی در کشور روسیه بدلایل خیلی زیادی از همه نظر گزینۀ مناسبی برای علاقمندان تحصیل وادامه تحصیل در رشتۀ مهندسی میباشد ، که در ادامه به بررسی تک تک ویژگیهای تحصیل و ادامه تحصیل در رشته مهندسی در روسیه میپردازیم.

 

از مزایای تحصیل در روسیه ورود بدون آزمون ورودی به رشته ها و دانشگاههای سطح بالا می باشد که این در نوع خود فرصتی بینظیر است، هزینه های تحصیل در این کشور در مقایسه با تحصیل مهندسی در انگلستان و تحصیل رشته های مهندسی در آمریکا و تحصیل رشته های مهندسی در کانادا بسیار پایین است ،برای تحصیل در رشته های مهندسی در روسیه حداکثر هزینه هایی که برای تحصیل پرداخته میشود ۳۵۰۰$ در سال است که با نرخ امروز دلار حدودآ ۱۲ میلیون تومن محاسبه میگردد، که در مقایسه با تحصیل در رشته مهندسی در انگلستان و تحصیل در رشته های مهندسی در آمریکا و کانادا که حداقل هزینه ها ۶۰ میلیون تومان به بالا برای تحصیل همان رشته ها میباشد ، بسیار به صرفه تر میباشد و برای اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی انگلستان و اخذ پذیرش و ویزای آمریکا و اخذ پذیرش و ویزای کانادا و کشورهایی از این دسته… حتمآ باید یک مبلغ قابل توجه از قبیل تمام هزینه های زندگی در یک سال و تمام شهریه دانشگاه را چند ماه قبل از وقت سفارت در حساب خود داشته باشید ،ولی خوشبختانه در مورد روسیه چنین نیست .

از دیگر مزایای قابل توجه تحصیل در رشته های مهندسی در روسیه میتوان از نداشتن شرط سن برای ورود به دانشگاههای روسیه و امکان تحصیل برای همۀ علاقمندان نام برد ، همچنین ما میتوانیم در موسسه حقوقی ملک پور این امکان را برای شما فراهم آوریم که بدون مدرک زبان وارد دانشگاه در رشته های مهندسی شوید و بعد از ورود به دانشگاه برایتان کلاسهای زبان فراهم میشود و نکته حائز اهمیت آنست که امکان تحصیل در رشته های مهندسی در روسیه به زبان انگلیسی وجود دارد و مدارک این دانشگاهها در تمام دنیا دارای اعتبار میباشد ، خوشبختانه توسط همکاران ما در موسسه حقوقی ملک پوراین امکان فراهم شده است که روند پذیرش و ویزای تحصیلی روسیه را بسیار سریعتر از کشورهای دیگر به سرانجام برسانیم و در وقت شما صرفه جویی میشود.

 

خبر خوب اینکه این شرایط سخت برای کسانیکه علاقمند به ادامه تحصیل در اروپا و آمریکا و کانادا هستند ، با وجود روسیه دیگر مانعی سر راه خود ندارند، و میتوانند بعد از تحصیل در روسیه از اروپا یا آمریکا و کانادا پذیرش بگیرند و حتی میتوانند از امکاناتی چون بورسیه استفاده کنند.  قطعآ یکی از بهترین گزینه ها میتواند همین باشد که برای ورود به رشته دلخواه خود به دانشگاههای روسیه رفته و بعد از آن برای تحصیل در اروپا و تحصیل در امریکا و تحصیل در کانادا و تحصیل در انگلستان ، بورسیه گرفته و منتقل شوید.

 

دانشگاههای روسیه از نظر علمی بسیار قوی و در سطح عالی و دارای اعتبار بالای جهانی میباشند و در تمام رشته ها از قبیل علوم پایه ، علوم ریاضی فیزیک ، علوم شیمی ، هوا فضا ، فنی مهندسی ، نانوتکنولوژی ، علوم هنر و موسیقی ، کلاسها را ارائه میدهد. از رشته های منحصر بفرد و حرفه ایی مهندسی برای تحصیل در دانشگاههای معتبر دنیا میتوان از تحصیل در رشته های هوانوردی ، مهندسی هوا فضا ، مهندسی موشک ،Airport Avionics  ، Management Aviation ، A&P  و Management  نام برد که با توجه به پیشرفت این علوم در روسیه گزینه طلایی بحساب می آید ، زیرا برای مثال رشته های مهندسی هوافضا و مهندسی موشک رشته هایی هستند که در هر کشوری و برای هرکسی وجود ندارد و کشور روسیه این رشته ها را بصورت کاملآ تخصصی در دانشگاههای مستقل ارائه میدهد و متخصصین خود را به دانشگاهها و کشورهای مهم دنیا جهت پروژه های تحقیقاتی ارسال میکند و بدون شک روسیه در این زمینه ها از قدرتمندترین کشورهای دنیا میباشد. تحصیل در این رشته ها در کشورهای دیگر دنیا مثل تحصیل مهندسی هوا فضا در آمریکا واروپا، و تحصیل مهندسی موشک در آمریکا و اروپا هزینه های بسیار بالایی در حدود سالی ۷۰ میلیون تومن در بر خواهد داشت که در مقایسه با روسیه بسیار زیاد است ولی باز هم گزینۀ بورس و ترنسفر به اروپا و آمریکا بعد از تحصیل در روسیه موجود است.

 

از نظر هزینه های زندگی ،زندگی در روسیه بین ماهی ۳۰۰ تا ۵۰۰ دلار در ماه است ،که در مقایسه با تحصیل و زندگی در کشورهای هم رده نظیر تحصیل و زندگی در انگلستان و تحصیل و زندگی در آمریکا و کانادا، هزینه زندگی و تحصیل و هزینه های خوابگاه و اقامت در روسیه (accommodation)بسیار پایینتر است. ولی این امکان هست که بعد از تحصیل در روسیه برای تحصیل و گرفتن بورسیه در کشورهای اروپایی یا تحصیل در آمریکا و کانادا اقدام کنید و به کشور دلخواه خود بروید، و با اخذ بورسیه غالبآ هزینه های زندگیتان هم تآمین میگردد.

 

درمورد اخذ پذیرش تحصیلی و ویزای روسیه همکاران ما در موسسه حقوقی ملک پور بعد از مشاوره حضوری و بررسی رزومه شما عزیزان و بررسی دقیق موقعیتهای مناسب دیگری که در مقابل خود دارید و تشخیص مشاور که چه چیزی برایتان مناسب تر و ممکن تر است، حتی در کشورهای دیگر، میتوانند با ارائه بهترین و مناسب ترین پیشنهاد به شما و تنظیم قرارداد و تضمین قرارداد به استرداد وجه الوکاله خدمت شما در صورت انجام نپذیرفتن موضوع قرارداد ،شما را در رسیدن به هدفتان یاری نمایند.

گروه رشته های فنی و مهندسی در کشور روسیه

 

 

منابع طبیعی

بیش از 50 رشته در زمینه مهندسی معدن، مهندسی نفت و گاز، کاوشگری و کشف آبهای زیرزمینی، رشته های نفت و گاز و مواد معدنی.

 

 

راه و ساختمان

بیش از 30 تخصص در رشته های معماری، مهندسی عمران و صنعتی، طراحی پروژه، طراحی، مهندسی تامین آب و حرارت، تولید مصالح ساختمانی، واحد ها و سازه ها.

 

صنعت هوانوردی

بیش از 50 رشته در زمینه هوانوردی، خلبانی، مدیریت مجتمع فرودگاه، ناوبری هوایی، سیستم های تولید برق و موتورهای هواپیما، تعمیر و نگهداری ناوبری هوایی.

 

کامپیوتر و مخابرات

بیش از 50 رشته در زمینه فن آوری کامپیوتر، سیستم های اطلاعاتی و امنیتی، رادیو، الکترونیک، سیستم های رباتیک، سیستم های مخابراتی و ارتباطی.

 

کشتیرانی

بیش از 30 رشته در زمینه ناوبری کشتی، کشتی سازی، عملیات فنی کشتی ها و تجهیزات حمل و نقل، تجهیزات عملیات حمل بار کشتی در بنادر و پایانه های حمل و نقل.

 

مهندسی برق

بیش از 30 رشته در رشته های مهندسی برق، الکترو تکنولوژی، برق قدرت.

 

کشاورزی و محیط زیست

بیش از 50 رشته در زمینه زراعت، مهندسی کشاورزی، پردازش و تولید محصولات کشاورزی، جنگلداری، محیط زیست، دامپزشکی.

 

صنایع مواد غذایی

بیش از 30 رشته در زمینه نگه داری مواد غذایی، فن آوری و تولید مواد غذایی، مواد غذایی و تغذیه، بیوتکنولوژی، تولید نان، ماهی، محصولات لبنی وگوشت.

 

 

طول دوره برای رشته های فنی و مهندسی (بر اساس سال تحصیلی):

مقطع

طول دوره

دوره لیسانس

4 سال

فوق لیسانس

2 سال

دکتری

3 الی 5 سال

 

 

 
دانشگاه دولتی دریانوردی حمل و نقل درون مرزی ماکاروف
دانشگاه دولتی مخابرات سن پترزبورگ 
دانشگاه دولتی دریانوردی و عمران سن پترزبورگ 
دانشگاه دولتی تکنولوژی سن پترزبورگ
دانشگاه دولتی کشاورزی ساراتوف
دانشگاه ایالتی نیژنی نووگورود
دانشگاه دولتی معماری و مهندسی عمران نیژنی نووگورود 
موسسه هوانوردی مسکو
دانشگاه دوستی ملل روسیه (مسکو)
دانشگاه دولتی فنی شمال قفقاز (استاورپل)

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
گروه خدمات دانشجویی Study Group
اطلاعات کاربری
آرشیو
آمار سایت
  • کل مطالب : 203
  • کل نظرات : 3
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 6
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 12
  • بازدید امروز : 51
  • باردید دیروز : 14
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 51
  • بازدید ماه : 248
  • بازدید سال : 1,482
  • بازدید کلی : 348,411
  • کدهای اختصاصی